bärbar pc

jag har köpt en bärbar pc HP av er som jag hittils använt stand alone. nu vill jag koppla ihop den via en USB-hubb till en skrivare, extern skärm & ett tangentborg/mus. anslutningen till hubben gör jag med en usb-c kontakt. då kopplar datorn upp sig  mot alla enheter utom den externa bildskärmen. till saken hör att jag använder samma hubb till 2 andra bärbara dator utan motsvarande problem.
tacksam för hjälp med detta!

Kommentarer

  • Hej Mikael

    Tack för din fråga

    Om jag uppfattar det rätt så fungerar samma konfiguraton med USB-hub med de två andra datorerna. Står det inget på skärmen när den är igång?
    Tänkte om upplösningen på den laptop är för hög/låg mot vad skärmen klarar av.

    Annars kan det vara att modellen inte klarar att koppla specifikt skärm via usb-c.

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • Hej igen,
    det är rätt, de andra datorerna funkar med denna konfig. det är fö samma upplösning på datorerna;

    Elitebooken känner helt klart inte igen att den har 2 skärmar;

  • Hej

    Då är det troligtvis att du behöver uppdatera drivrutinerna till laptopen alternativt att den inte är kompatibel med den modellen. 😀

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • hej igen,
    nu har jag testat att koppla en display-port kabel direkt mellan skärmen och Elitebooken och det funkar!
    tyvärr så har min hubb ingen display-port ingång, så vad göra?
  • Hej

    Vad är det för utgångar på eran usb-hub har samt skärm?

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • skärmen har hdmi och display
    hubben har ingång: hdmi, usb & usbc & utgång usbc
    konfiggen är hdmi från skärm till hubb, usb från skrivare till hubb, usb från tangentbord/mus till hubb, usbc till datorn
    som sagt funkar på 3 andra datorer...
  • Hej

    Låter som att det är just USB-C som verkar strula med just bildöverföringen till HDMI i detta fall. Har ni provat att uppdatera eventuella drivrutiner till laptopen?

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • vilka drivrutiner & var hittar jag dem?
  • Hej

    Skickar du modellnamn så letar jag upp det åt er. 😀

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • hej,
    datorn är HP Elitebook 745 G3
    skärmen är Samsung LS29E790CNS/EN
    Tack!
    /Mikael
  • Hej

    https://support.hp.com/se-sv/drivers/selfservice/hp-elitebook-745-g3-notebook-pc/7815279 Ska det vara för laptopen

    Om länken strular så kan du gå in på enhetshanteraren på din dator och gå igenom listan som behöver uppdateras.

    Skärmen verkar jag däremot inte kunna hitta drivrutiner till.

    Med vänliga hälsningar

    Joakim
  • hej igen,
    nu har jag läst på 2 drivrutiner för grafik & en för dockningsstation usbc & startat om, pcn fattar fortfarande inte att den har en skärm till...
    vad gör vi nu?
    /Mikael

  • Hej

    Då kan vi konstatera att bildöverföring via usb-c till den modellen inte är kompatibel.

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • Så då har vi ett problem.  Jag vill ju givetvis kunna använda alla datorer till samma konfig. Verkar ju tokigt om jag ska behöva koppla om när jag byter från mina arvetsdatorer till min privata... så då behöver vi byta in Elitebook mot en annan som har en USB c-port som klarar det!

  • Hej

    Jag förstår

    Om ni behöver hjälp vidare
    Skicka in ditt ärende via vårt kontaktformulär, så hjälper någon av våra medarbetare dig vidare där. Se länk nedan:
    https://shop.inrego.se/kontaktformular

    Observera att följande behövs för snabbast service:

    • Order/Fakturanummer
    • Mailadress för kontakt
    • Telefonnummer för kontakt
    • Enhets-id på enheten ni köpte
    Om ni inte så önskar jag er en fortsatt underbar dag!

    Med vänliga hälsningar
    Joakim