Vilken årsmodell har datorn?

Jag skulle vilja veta vilken årsmodell datorerna som ni säljer har.
Vart hittar jag den informationen?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga!

    Det är i bland svårt att ta reda på exakt åtgångs år. På Inrego utgår vi från processorn och vilken generation den är i.
    Det som avgör generationen är siffrorna efter bindestrecket. Exempel i5-6,  i5-7,  i5-8 alltså i5-6 är 6th Gen.
    Du kan då avgöra vilket år just den generationen kom ut, i detta fall mitten på 2015 början på 2016.

    Har du fler frågor är du välkommen att höra av dig.
    Felix Teamleader
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.