När ska jag plantera dahliaknölarna?

Hej!

När ska jag plantera mina knölar?
Är det för kallt att plantera i april?
Jessie

Kommentarer

  • Hej Jessie,

    När man ska plantera ut dahlia ska man vara lite försiktig så att temperaturen inte blir för kall.
    Så när du ska plantera ut knölarna varierar lite beroende på vart i landet du bor, från slutet av mars i söder till april- maj längre norrut kan vara ett bra riktmärke.

    Du finner många tips och råd om just plantering av dahlia under vår sida Jordnära.

    Johanna Kundservice