Mitt bevattningssystem startar inte när jag slår på kontrollknappen. Vad är det för fel?

Hej!

Jag har nu köpt ett bevattningssystem och har nu monterat upp det som jag vill att det ska vara. När jag nu startar det så går det inte igång. Displayen står och blinkar och visar felkod 80 Low Current (låg ström). Jag har följt manualen och känner att jag installerat den efter anvisningarna. Vad kan ha blivit fel?
Salem

Kommentarer

  • Hej Salem!

    Så roligt att du köpt ett av våra bevattningssystem. Vi ska nu hjälpa dig med att få igång ditt nyinköpta bevattningssystem.

    Antagligen så beror det på att batterispänningen är låg när strömmen slås på. Det tar tre timmar för enheten att ladda upp batterierna (förutsätter dagsljus) innan pumpen startar och "kör slut" på laddningen. Sedan börjar laddningscykeln om igen. Låt alltså enheten stå påslagen så batterierna laddas. I displayen visar det hur lång tid det är kvar till nästa laddning. I de fall batterierna är helt urladdade kan det ta upp till flera dagar innan spänningen är tillräckligt hög för att starta pumpen. För att skynda på processen kan man då ladda batterierna 20-30 minuter i en konventionell batteriladdare. Pumpen vattnar inte utan börjar om nedräkningen till nästa vattning. Under tiden enheten laddar upp batterierna så visas felkod 80 i displayen och det betyder då låg ström.

    Ditt system kommer att komma igång inom några dagar så du kommer igång med din vattning av dina plantor.
    Maria Kundservice