Hur ofta behöver jag byta batterier i mitt bevattningssystem?

Hej!
Jag har ett soldrivet bevattningssystem som jag nu har haft i 2 år. Min fråga är när behöver jag byta batterier i min enhet?
Wilhelm

Kommentarer

  • Hej Wilhelm!

    Normalt håller batterierna minst en säsong, ofta två. Om det nu är din andra säsong som du skall använda ditt system så kan batterierna hålla. Vid långvarig frånvaro (t.ex. semesterresa), när batterierna är äldre än ett år, rekommenderar vi att installera nya batterier innan, för att vara på den säkra sidan. När du är tillbaka och kan övervaka systemet oftare kan du byta tillbaka till de gamla batterierna. Nya batterier 57001 finns att beställa direkt på vår hemsida.
    Maria Kundservice