Har ni ekologiska fröer i ert sortiment?

Hej!

Jag vill odla ekologiskt i min trädgård, både blommor och grönsaker. Säljer ni ekologiska fröer? Vad har ni för garantier på dessa i så fall?
Amin

Kommentarer

  • Hej Amin!

    Ja vi säljer ekologiska fröer.

    Ekologisk odling handlar om att tänka långsiktigt och ta vara på jordens resurser. Man talar ofta om hållbar odling och att göra så små fotavtryck som möjligt i miljön. Vårt speciella sortiment av ekologiskt odlade fröer är framtaget för att värna om hälsa och miljö.

    Vår kvalitetsmärkning Eko kräver:
    • Att jorden växterna odlas och skördas på är helt fri från artificiella bekämpningsmedel,

    • Att växterna hanteras manuellt både vad gäller sådd, skörd och ogräsbekämpning,

    • Att inga artificiella bekämpningsmedel eller andra kemikalier använts i fröproduktionen.

    Våra ekologiska fröer är samtliga godkända och kontrolleras regelbundet av europeiska kontrollorgan.

    Jag önskar dig en fin dag och lycka till med din odling
    Johanna Kundservice