Vilken typ av bevattning ska jag välja till mitt växthus?

Hej!

Vilken typ av bevattning ska jag köpa, om jag har ett växthus med tomater i krukor?
Pelle

Kommentarer

  • Hej Pelle!

    Så trevligt med växthus fyllt med tomatplantor. För just tomatodling skulle vi rekommendera dig vårt soldrivna bevattningssystem som droppar ut vatten genom små droppmunstycken som placeras intill tomatstammen. Praktiskt och miljövänligt bevattningssystem som tar hand om dina växter även när du är bortrest. Ingen elektricitet eller anslutning till vattenledning behövs. Systemet använder sig enbart av solenergi och vatten ur behållare. Vi har två modeller som skulle passa ditt växthus.

    Soldrivet bevattningssystem C12L. Denna modell klarar av att vattna upp till 12 stycken 20 liters-krukor (t.ex. stora tomatplantor) eller upp till 24 stycken 10 liters-krukor (t.ex. chilipeppar). Man bestämmer själv hur många droppmunstycken som ska användas men inte färre än 6 eller fler än 24. Systemet arbetar i harmoni med vädret och drivs av ren solenergi. Solcellerna startar pumpen var tredje timme och bevattningen pågår till batteriet laddat ur. Är det mycket sol ökar mängden bevattning och mulna dagar vattnas det lite mindre. Det finns en tydlig display på huvudenheten där man kan finjustera bevattningsmängden i fem steg. Grundpaketet innehåller 12 droppmunstycken.

    Soldrivet bevattningssystem C24L. Denna modell ger dubbel så mycket vatten som en C12L. Grundpaketet innehåller 12 droppmunstycken.

    Till ett växthus på ca 6 till 12 kvadrat så kan vi rekommendera det soldrivna bevattningssystemet C12L. Det finns även möjlighet att bygga ut systemet med fler droppmunstycken, droppslang och bevattningsslag.

    Jag önskar dig lycka till med tomatodlingen!
    Maria Kundservice