Hvorfor selger dere giftige planter?

Hei!

Jeg er i gang med å planlegge våravlingene. På noen frøsorter oppgis det at planten er giftig. Hvorfor selger dere frø av planter som er giftige? Er det farlig for kattene mine?
Astrid

Kommentarer

  • Hei Astrid!

    Blant plantene er det ganske mange arter som har mer eller mindre giftige deler, dels de som vokser i vår natur, dels potteplanter som mange ønsker å dyrke for sin skjønnhets skyld. Vi markerer tydelig om en plante er giftig slik at du som kunde kan bestemme selv om du synes den er egnet å dyrke dersom du ikke ser noen risiko ved å ha den hjemme, eller om du bør unngå sorten hvis du for eksempel har barn eller dyr i nærhet.
    Hvis katten liker å spise planter er det lurt å være forsiktig med å dyrke giftige sorter.

    Jeg ønsker deg en fin dag og lykke til med dyrkingen