Hvor mange dryppdyser kan et solcelledrevet vanningssystem håndtere?

Hei!
Jeg lurer på hvor mange dryppdyser som kan kobles til et vanningssystem.
Iver

Kommentarer

  • Hei Iver!

    Minst 6 dyser må monteres for å forhindre skade på systemet (det er mulig å kjøre systemet uten dryppdyser, med kun en åpen slange montert, for å teste f.eks. strømningsvolumer). Grunnpakken inneholder 12 dryppdyser. Hvis du ønsker å montere flere (ikke mer enn 24), må du kjøpe et vanningssystem med forlengelsespakke 57004.

    En kontrollenhet kan levere 5-24 dråper, men jo flere det er, jo mindre vann frigjøres av hver enkelt. Systemet kan forgrenes eller grupperes på hvilken som helst måte, og det bør være en dryppanordning i hver slangeende.

    Den høyeste dryppenheten skal ikke være mer enn 5 meter høy og med 12 dryppenheter på systemet skal den laveste ikke være mer enn 2 meter lavere enn den høyeste. Med maksimalt 24 drypper montert, bør alle ha samme høyde .

    Et system er derfor i stand til å vanne opptil 24 planter samtidig.
    Håper det er nok for plantene dine.