Hva kan gjøres med mordersnegler?

Hei!

I hagen min har jeg masse mordersnegler.
Hva kan jeg gjøre for å beskytte plantene mine mot dem?
Tiril

Kommentarer

  • Hei Tiril!

    Dessverre er appetitten til mordersnegler veldig stor og de vil spise stort sett alt som kommer i veien når de er sultne. Vår erfaring er imidlertid at den er litt lat og først og fremst spiser grønnsaker som er lette å sluke, som salat og tynne blader fra unge planter. De spiser også gjerne rotgrønnsaker som de kan gumle på i fred og ro nede i jorda.

    Grønnsaker de virker mindre interessert i er løk, squash, bønner, erter, agurker og fruktene av alle kålvarianter.
    De kan imidlertid angripe kålsorter, men dette trenger ikke å ødelegge innhøstingen.

    Den beste (og mest skånsomme) måten å kontrollere mordersnegler på er å gå ut tidlig på sesongen og finne de små sneglene og kutte dem på midten med hakesakser. Vær flittig med den gjennom hele vårsesongen så kan du få en rolig sommer uten snegler.

    Jeg ønsker deg en fin dag og lykke til med sneglejakten
    Johanna

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle.Din e-post vises aldri offentlig.