Hva er pilleterte frø?

Hei!

Jeg ser at dere selger frø som er pilleterte? Hva betyr det og er det noen forskjell når man sår frø?
Raud

Kommentarer

  • Hei Raud,

    Pilleterte frø er vanligvis belagt (eller kanskje snarere rullet inn) med et leirelignende materiale, men er ikke kjemisk behandlet. Ofte er “leiren” farget med noe naturlig for å gjøre det lettere å se dem mot jorden. Vi bruker pelleterte frø når de er så små at de er vanskelige å håndtere. I noen tilfeller kan det også være multipelletes, hvor flere frø er bakt sammen for å gjøre det lettere å få en fin plante ved omplanting, et eksempel på en variant er lobelia.

    Disse sår du på samme måte som andre frø. Dyrkingsinstruksjoner er på baksiden av posen, eller så finner du informasjon på nettsiden vår.

    Ønsker deg en fin dag