Vilken belastning tål Icopal Fonda Universal?

Hur mycket tål Fonda Universal att belastas?

Kommentarer

  • Fonda Universal tål 20 000 kg/kvm i belastning.
  • Jag har för avsikt att installera  solceller på vår frasighet vårt icopal papptak är ca 5 år gammalt.

    Är det ok att förankra dessa med Ballast typ Aerocompact http://www.aerocompact.com/en/flat-roof/aerocompact-plus.html

    Robin
  • Hej Robin

    Dessa solceller installeras med ballast och så länge underlaget som tätskiktet ligger på tål tyngden så gör tätskiktet det.
    Vi rekommenderar dock att man skär till remsor av en tätskiktsrulle och lägger under fötterna. Då ligger de inte direkt och nöter på taket.