Mossborttaging

Tjära tak?
shingeltak lagt 1977, kan jag tjära taket eller vad gör jag? alger & mossa på taket.

Kommentarer

  • Hej Leif

    Du kan använda dig av ett alg- och mossborttagningsmedel.
    T.ex ​Grön Fri​​​

  • kan jag tjära taket sedan jag tagit bort mossan??
  • Hej Leif.
    Du bör göra rent taket med Grön Fri först. Se till att få bort all mossa och skräp. Sedan kan du behandla med takmassa. Det estetiska resultatet blir kanske inte så bra. Är taket från 1977 alltså över 40 år så har det passerat sitt "bäst före datum". Du kanske skall överväga att byta taket i stället för att lägga jobb och pengar på det gamla taket.