Tätskikt på jordkällare?

Hej!

Jag håller på att bygga en större jordkällare - ca 35 m2.Taket ska gjutas i betong och vara svagt välvt. Det blir ca 35 cm högre i mitten på en bredd av ca 3,5 m. Källaren ska inte värmeisoleras eftersom det är temperaturen som eftersträvas. Men inte fukt. Taket ska täckas med ca 40 cm sandjord ovanpå fuktskyddet

På väggarna ska jag använda Fonda Universalmatta (knoppmatta) och membran längst ner. Hur ska jag behandla taket? Jag funderar över några olika alternativ för det.

1. Rå betong och Fonda Universal
2. Kallasfalt + Fonda Universal
3. Membran + Fonda Universal

 Eller något helt annat?

Kommentarer

  • Hej

    Den bästa lösningen är att skarvsvetsa en Membrane 4mm bitumenmatta eller prima med en vattenbaserad primer och lägga Icothene som är självklistrande.
    Denna täcks sedan med Fonda Unirversal som ger ett mekaniskt skydd för tätskiktet.

    Med vänlig hälsning
    Hans