Laga eternittak på lada

Hej,

Har en gammal lada på gården med eternit tak, vågiga skivor.

Det finns en del hål i detta tak en del runda ett par centimeter och något som kanske är drygt 5 cm långt och ett par centimeter brett.

Troligen är detta hål som uppkommit efter att någon skjutit kajor eller duvor en gång i tiden.

Inte aktuellt att byta taket utan vill hitta ett sätt att laga.
HIttade denna produkt när jag googlade men finns ej på er hemsida under detta namn Icopal QuickSeal (troligen utgången).

Kan ni råda mig till hur jag skall göra?

MVH

Niklas LInd

Kommentarer

  • Hej Niklas.
    Det stämmer. Vi har slutat med den produkten med anledningen att bäst föredatum är 2 år och risken är att den står ute på butikshyllorna för länge.
    Du skulle kunna göra ren ytan-Icoflux primer-Taklim-en lapp takpapp.
  • Hej,

    Tackar för ditt svar.

    Är det dessa du menar med primer och taklim för att limma fast takpappen över hålen i eternittaket?

    ASFALTPRIMER ICOFLUX SBS 5L
    TAKLIM ICOPAL 0,3L

  • Hej igen,

    Och hur mycket överlapp runt hålen med takpappen tror du krävs?
    5 cm runt om? Och en sträng med taklimmet?
  • Hej.
    ca 10 cm tror jag kan vara lagomt om det är möjligt.
    Bäst är om du gör tre ringar runt hålet och trycker över en lapp. Då får du en 3-stegstätning