Kan man lägga tätskikt på blöt underlagspapp/duk?

Hur torrt måste det vara för att kunna lägga tätskikt ovanpå underlagspappen/duken?

Kommentarer

  • Hej

    Det vattenavledande underlagets huvudfunktion är att leda bort den fukt som kan tränga in genom taktäckningens skarvar samt det kondensvarten som kan uppkomma på undersidan av taktäckningen. När det ligger öppet kan, vid extremt kraftig nederbörd, genomslag av vatten förekomma. Det är med andra ord inte att betrakta som ett tätskikt.

    Med vänlig hälsning
    Hans