Jag har ett läckande tak! Byggt med håltegel och täckt medheltäckande tjärmatta med svetsade skarvar

Vad skall jag behandla ett läckande tak med?? Utskiktet är tjock svetsad papp med ett underlag av håltegel!! Taket är i italien!

Kommentarer

  • Hej Cal-Inge.

    Om du har lokaliserat läckaget så bör man kunna svetsa över en lapp med samma tätskikt som ligger på övriga taket.
    Att svets tätskikt är inget gör det självjobb eftersom att det krävs utrustning och färdighet.
    Bäst vore nog att anlita en lokal takentreprenör som har kunskap om vilka material som används i Italien.
  • Kan man inte ha någon massa att täcka hela taket med?? Ugefär som taktjära el liknande??
  • Nä, det är inte att rekommendera. Har du hål i ett inbyggt tätskikt så behöver det lagas med en bit nytt tätskikt över.

    Du kan kontakta Icopal i Italien så kan de hjälpa dig att komma i kontakt med en lokal takentreprenör.
    http://www.icopal.it/
    Tobias Teknisk säljare