Problem i tvättstugan

Hur gör man med 5-9 åriga barn som använder tvättkorgarna på hjul som leksaker, kör runt som galningar i gångarna när man är där. Hur man än säger åt dem att tvättkorgarna är till för tvätt inte för barn som sitter i dem och hoppar i dem. Inte underligt att hjulen går sönder. Dom som städar borde ha en egen tvättstuga och dom andra som gillar ha skitigt och aldrig tar reda på efter sig borde ha en egen. Jag som allergisk/astmatiker får alltid städa efter andra och jag drar mig alltid för att gå dit, jag har inte råd att skaffa någon egen tvättmaskin.
Elisabet

Kommentarer

  • Ser man någon som använder tvättkorgarna till leksaker ska man säga till dem.  Man kan också prata med deras föräldrar. Vill man inte ta samtalet med dem så kan du prata med oss personal men då måste vi veta vem som använder tvättkorgarna felaktigt om vi ska prata med dem. Jag beklagar att inte alla städar efter sig. Men tror att det blir bättre om alla säger till den hyresgästen som inte följer reglerna i tvättstugan.
    Åsa