Nya rökförbud 1 juli?

Hej!

När den nya lagen om rökförbud börjar gälla den 1 juli gäller då rökförbudet vid Hudiksvalls bostäders entréer och lekplatser?

Med vänlig hälsning, A
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna
    Förbud mot rökning intill lekplatser, entréer och i gemensamma utrymmen har vi haft länge. Med den nya lagstiftningen blir det ännu tydligare. Vi kommer att skriva om det i nästa nummer av Dörrposten och fortsätta informera utifrån behov.
    Vänligen
    Linus
  • Vet du vad jag har märkt att de som röker fimpar ofta vid ytterdörren fast de har askkopp att fimpa i. Men sen tycker jag att de borde kunna flytta askoppen runt knuten av huset i stället. Det är ju flera än jag som har allergi o tål inte att någon står vid dörren o röker när man går ut eller in genom ytterdörren. Eller antren som ni säger. Vi som har svår astma o allergi skall vi bli ut rökt eller vad?
    E
  • Hej
    Vi kan gå ut med information igen om att det är rökförbud utanför entrédörren. Vad gäller askkoppen så. Tyvärr så kommer de som fimpar utanför entrédörren inte fimpa i askkoppen om vi flyttar den heller.
    Jag ska se till att ett informationsblad kommer upp om jag kan få adressen. Det går bra att ringa till mig på 0650-354 10 och lämna information
    //Carina  Sjöblom, Bokonsulent
    Carina Bokonsulent
  • Adressen är Mariboplan 5. Där de brukar både röka o fimpa vid antrendörren eller står de vid dörren o röker när man skall in. Jag kan inte ens gå in den vägen när de står där o röker o bolmar utan att få ett astma anfall.
    E
  • Tack då ska jag se till att informationsblad kommer ut/Carina
    Carina Bokonsulent