Mina poäng

Jag har förlorat ungefär hälften av mina poäng. Jag gjord ett konto hos er vintern 2019, sen när jag flyttade till en släkting i hudik när jag fick jobb nu i sommar så ändrade jag att jag har fått jobb & därav fick jag 500 poäng mer. Så jag hade ca 1100 poäng men för några veckor sen så är det nere i 500 poäng? Hur? Mvh Ellen 😁
Ellen Jonsson

Kommentarer

  • Hej Ellen, det stämmer som du säger att man får 500 poäng till godo när man i sin intresseanmälan bockar i att man flyttar från annan kommun på grund av arbete i Hudiksvalls kommun. I det fall poängen inte används inom 6 månader anses de förbrukade och dessa poäng försvinner från din intresseanmälan.

    Läs mer om poängsystemet här

    Vänligen/
    Josefin Bäck
  • Så om man inte har hittat en lägenhet eller fått en lägenhet så försvinner dem?
    Ellen Jonsson
  • Hej, det stämmer. Du behöver vara boende i annan kommun för att nyttja dessa 500 poäng. Som jag förstår det är du idag boende i Hudiksvalls kommun, vilket innebär att de 500 poängen inte längre är brukbar.

    Vänligen/
    Josefin Bäck
  • Hej på er
    Jag har nu blivit pensionär.
    Jag har stått i kö hos er hur många och långa år hos er, hoppas att ni kan gå tillbaka i tiden och kolla det.
    Jag har tyvärr ramlat ur ert poängsystem flera gånger man jag vill kunna tillräkna mina tidigare bostadspoäng.

    //Lennart

    Lennart Jäderström
  • Hej Lennart,

    Du är välkommen att söka lägenhet hos oss på vår hemsida under "Lediga lägenheter" där vi publicerar alla lediga objekt.
    Vi har ingen möjlighet att lägga tillbaka poäng då vårt system inte tillåter att vi spar uppgifter bakåt i tiden. Det är på grund av lagen om GDPR.
    Anna Tommila Kundtjänst
  • Om sista ansökningsdag är t.ex. idag, hur länge ska man vänta för att få erbjudande? Om jag har inte fått något under en vecka ska jag anser att jag behöver/får skicka nya intresseanmälningar?
    MvhJoanna
    Joanna
  • Hej Joanna,

    vi skickar ut erbjudande dagen efter sista ansökningsdag. Vi skickar normalt till de fyra första i kön som sen har en vecka på sig att titta på lägenheten och tacka ja eller nej. Om alla tackar nej eller av olika anledningar inte får hyra av oss så skickar vi ett nytt erbjudande till nästa fyra i kön.
    Anna Tommila Kundtjänst
  • Hej! Jag har ca 1500 poäng. Hur fort kan man få lägenhet om man har gjort intresseanmälan?
    Maj
  • Hej Maj,
    Det är tyvärr svårt för oss att svara på hur lång tid det tar att få en lägenhet. Söker du lägenheter utanför Hudiksvall kan det gå lite snabbare än om du endast söker inom Hudiksvall.
    Lägenheter som har snabbt inflyttningsdatum brukar kunna gå för lägre poäng än de som har inflyttning längre fram.
    Astrid
  • Hej
    Jag försöker komma in på min sida och uppdatera mitt lösenord. Men jag får inget SMS?
    Mvh
    Mikael Damberg

  • Hej,
    Om du har bytt telefonnummer sedan du gjort registreringen så fungerar inte sms funktionen. Om det är något annat fel är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via telefon 0650-35400.
    Anna Tommila Kundtjänst