Får jag måla om i lägenheten

Min lägenhet består av enbart målade vita väggar. Om jag betalar väggfärg själv, får jag måla om då?
Maria

Kommentarer

  • Ja du får måla om med neutrala färger (ej tapetsering) samt att arbetet skall vara fackmannamässigt utfört
    Per-Jonas Målarmästare
  • Får man måla på en tapetserad vägg, eller måste man tapetsera en ny tapet istället?
    John Engberg Hald
  • Ja du får måla men tänka på att det skall vara fackmannamässigt utfört vilket innebär spackling av skarvar mm, samt använda neutrala färger.
    Per-Jonas Målarmästare
  • Hej!! Var hittar jag formulär för att beställa renovering av min lgh. Målning/ tapetsering/ mattbyte/ Gudrun
    Gudrun Henriksson
  • Hej Gudrun, just nu har vi renoveringsstopp pågrund av Covid-19, vi går in och gör renoveringar om man har möjlighet att bo på annat ställa under renoveringsperioden. Därför behöver vi gemensamt bestämma med hyresgäster när det passar att vi går in i lägenheten.

    För att få utföra renovering behöver det finnas pengar i renoveringspotten för din lägenhet. Det kan du se på mina sidor på hudiksvallsbostäders hemsida. Där kan du också se vad de olika renoveringsåtgärderna kostar och när det senast renoverades.  Alternativt kan du ringa eller maila till kundtjänst på 0650 354 44 eller info@hudiksvallsbostader.se. Tid för renovering bokas också via dessa kontaktvägar.

    Vänligen/
    Josefin Bäck