Lägenheter Kattvikskajen

Att hyra/köpa lägenhet på Kattvikskajen är lite av "att köpa grisen i säcken". Ingen visning på plats av något slag, inte ens utvändigt. Inga bilder i världen kan ersätta visning på plats. Svårt att avgöra på era bilder om utsikten är mot havet eller in i väggen på annat hus. Hyrorna tydligen inte fastställda. Inflyttning ej spikad, hur mycket höjd måste man ta för att inte få dubbel boendekostnad vid försenad inflyttning. Inget sägs om bilparkering/kostnad för detta. Hur är det med oljud från andra byggen, är all pålning klar? Sammantaget behövs mer o bättre info.
Jan Carlsson

Kommentarer

  • Hej Jon,
    Vi har gjort vårt bästa för att ni ska kunna skapa er en uppfattning om hur lägenheterna ser ut, genom att erbjuda ett program som har 3D-visning. Självklart förstår vi att det inte är samma sak som att se lägenheterna i verkligheten, men likt andra nyproduktioner i landet har vi inte möjlighet att erbjuda visning på plats.
    Våra hyror och inflyttningsdatum är satta, den informationen finns på vår hemsida för varje publicerad ledig lägenhet.
    Angående parkeringar så kommer vi inte hyra ut några bilplatser på Kattvikskajen. Det är Fastighets Glysis AB som förvaltar parkeringshuset och parkeringarna. Det kommer finnas bilplatser som är vigda åt våra hyresgäster men ni får själva hyra direkt av Fastighets Glysis AB.

    Kattvikskajen är en ny stadsdel under uppbyggnad och det kommer att förekomma oljud. Vill ni veta hur de andra företagen ligger till i sin arbetsplan, exempelvis om pålningen är klar, behöver ni kontakta dem direkt.
    Astrid
  • I tidigare svar på mitt inlägg sas det att en visning skulle ske från utsidan av bygget men det har ni tydligen tagit bort så nu återstår bara att försöka skapa sig en uppfattning från era bilder. Vad som är hus A/B/C/D framgår ej. Fortfarande lite av "grisen i säcken".
    Jan Carlsson
  • Hej Jan,
    I dokumentet nedan ser vilka lägenheter som är i respektive huskropp.
    Astrid
  • Tack Astrid, fast det jag menade var att bokstäverna A till D skulle utmärkas på resp huskropp på den byggnadsskiss du bifogat
    Jan Carlsson
  • I det bifogade dokumentet finns det en bild på alla huskroppar till höger för varje ny lägenhetslista. Exempelvis på första sidan högst upp står huskropp B. Till höger på sidan finner du då bilden på huskropparna där en del är gråmarkerad. Den gråmarkerade delen visar huskropp B.
    Astrid
  • Tack Astrid igen. Hade inte noterat utmärkningen av HUS A,B,C,D så nu är det OK. Du är ju så bra på att svara så vi kanske kan ta nåt mer spörsmål, t.ex vad innebär det att bli spärrad, av vilken orsak blir man spärrad, hur länge gäller en spärr. Varför blir det ingen visning från utsidan som tidigare svar innehöll men som nu tagits bort?
    Jan Carlsson
  • Hej igen,
    Vårt system lägger en automatisk spärr på din intresseanmälan om du tackar nej/inte svarar på 3 erbjudande om lägenheter inom 6 månader. Då är du spärrad i 6 månader, men om du kontaktar oss kan vi släppa på spärren tidigare och du kan fortsätta söka.

    Vi ville gärna hålla i en visning utanför våra fastigheter men eftersom att hela området är en enda stor byggarbetsplats har vi inte möjlighet till det.
    Astrid