Köpoäng vid ev separation?

Vad händer med köpoängen vid ev separation?
Tappar både sökande och medsökande sina poäng om de måste registrera sig som ensamsökande eller får någon eller båda behålla sina köpoäng?
Anna

Kommentarer

  • Man går in på sin ansökan och raderar den som står som medsökande. Den får i sin tur göra en nyregistrering, därefter kontakta vår uthyrning på 0650-354 44. Vi reglerar då det datum som den medsökande registrerade på den första registreringen. Då tillkommer de poäng som man är berättigad till.
    Anna Tommila
  • Tack för svar. Har jag uppfattat rätt att båda, efter att medsökande raderats från ansökan och därefter gjort en nyregistrering, får båda behålla sina poäng som de förvärvat under gemensam kötid? Mvh Anna
    Anna
  • Det stämmer. Men det kan skilja sig i poäng från den som är huvudsökande. Om man gjorde registreringen tillsammans från början blir poängen densamma, om den medsökande registrerade sig senare får den poäng från det datumet.
    Anna Tommila
  • Tack för snabbt svar!
    Anna