Köplats

Jag har två frågor beträffande köplats hos er.
1. Varför får man inte köplats/poäng automatiskt när man är kund hos er och loggar in kontinuerligt?
2. Varför har min köplats försvunnit som jag ordnade 2022-11-25?

Jag är bara van att köpoäng nollas vid inflyttning eller när man inte loggat in inom 6/12 månader. Det verkar vara något annorlunda i erat system. Tacksam för svar.
Daniel

Kommentarer

  • Hej Daniel!
    1. Vi har inte den funktionen, det är upp till var och en om man vill stå i kö.
    2.Ring in till oss så ska vi kika på det. Tel. 0650-35400


    Marie Danielsson Kundtjänst
  • Tack för svaren. Jag har två andra frågor angående medsökande:
    1. Varför får man inga extra poäng som medsökande även fast någon har kontrakt sedan tidigare?
    2. Varför måste medsökande lämna sin köplats?

    Mitt fokus är på på samboende och nya barnfamiljer. Med era inkomstkrav tvingas man till medsökande och då måste ena ta bort en intresseanmälan. Om man är sambo blir det väldigt riskabelt att båda förlorar köplats om man flyttar ihop. Då kommer separerade sambopar tvingas bo ihop i åretal, känns inte optimalt för barn. 

    Jag är van att var och en ska kunna stå i kö samtidigt och vid ett kontrakt välja stå tillsammans på det. Då har iaf en kvar en köplats iaf man väljer bo separat i framtiden. Tacksam för svar. 


    Daniel
  • Hej!
    Vid en separation så kollar vi bakåt när ni registrerade in medsökande, då får ni behålla era poäng var och en, dvs att du behåller dina poäng från det datumet du registrerade dig och din medsökande får då behålla sina poäng från det datumet detta registrerades.
    /
    Marie Danielsson Kundtjänst

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.