Hur länge ska jag behöva köa för att få en lägenhet?

Jag har stått nästan ett år i kö och inte fått vara på visning en enda gång. Hur kan det vara så?

Göran

Kommentarer

  • Hej Göran
    Om du inte fått något erbjudande om visning så har inte dina köpoäng räckt till. Just nu är det många som står i kö och vi skickar erbjudande till dom 4 sökande med flest köpoäng.
    Hur länge du måste vänta är svårt för oss att svara på, men har du provat att söka lägenhet utanför Hudiksvall, tex Iggesund, Forsa, Delsbo eller Friggesund. Där är kötiderna något kortare. Lycka till i fortsättningen.

    Eva
  • Hur räknas poängen? Och varför avvisas man vissa lgh pga låg inkomst, jag kan ju ha pengar på annat håll det tycker jag är dåligt från er sida, gärna ett svar!!!

    Bettan
  • Hej Bettan
    Du får en poäng per dag som sökande hos oss. Från och med årsskiftet 2016 har vi sänkt inkomstkraven. Vår boendekalkyl utgår från Socialstyrelsens riksnorm för försörjningsstöd.
    Beloppen bestäms av regeringen inför varje nytt kalenderår och gäller som miniminivå för de behov som den ska täcka. Riksnormen utgör på samma sätt lägsta inkomstnivån
    för vår beräkning i bokalkylen.

    Vill du läsa mer om våra uthyrningsregler är mitt tips att läsa dokumentet "Från ansökan till kontrakt" som du även hittar på vår webbplats.

    Bifogad fil:
    https://kundo.se/site_media/attachment/forum_11...

    Linus
  • Om sista svarsdatum är idag får jag då svar idag om jag fått lgh eller får jag det imorgon? Får man besked via mail eller samtal?
    Mvh Linda
    Linda
  • Hej Linda,
    Den med högst poäng som svarat ja blir kontaktad första vardagen efter sista svarsdatumet. Vi brukar börja med att försöka nå personerna via telefon och sedan mail om vi inte får något svar.
    Astrid