Får man röka på balkongen

Grannen under mig röker på balkongen, jag kan inte ha min balkongdörr öppen

Lisa

Kommentarer

  • Hej Lisa
    Det finns ingen lag som reglerar rökning i hemmet. Samtidigt uppmanar vi att visa hänsyn till grannar när man röker på balkong/uteplats. Att fimparna läggs i en burk med lock är en självklarhet utifrån brandsäkerhet och nedskräpning.

    Rökning är inte tillåten i våra gemensamma utrymmen såsom entréer, trapphus, hissar, tvättstugor och torkrum.. Vi är också tacksamma om man inte röker precis utanför entrén.

    Linus
  • Ja detta med rökning är ett problem. Fastän jag har balkongdörren stängd kommer röken in via andra fönster, när det tillexempel är fint väder ute vill man kunna ha öppet något fönster. Det är ju ett lika stort problem som när någon spelar för hög musik.

    Anna
  • Helt rökfria fastigheter med rökfritt minst 100 m utanför, det vore fantastiskt för oss som har ont av rök och som valt ett sunt leverne. Jag tror det skulle vara attraktivt med en lagändring där det tillåts, med rökfria hus enligt kontraktet.
    Hälsosam och sund
  • Det bästa vore nog ändå om ni kunde göra rökrutor för såna som måste röka, så de får helt enkelt gå ut o röka.
    Elisabet