Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

fel i kassarapport

er rapport för kassörer funkar inte i excel. vänligen åtgärda omgående eftersom vi har bonussystem för våra kassörer kopplade till försäljning.

Inger Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Inger!

    Hur menar ni att det inte funkar i Excel? Ni tar ut rapporten under Verktyg/Rapporter/Kassa och försäljning per kassör/kassaplats. Den öppnas då som en pdf

    Patrik Support
  • Hej, det finns ju en knapp för Excel också men om man väljer den så får man inte fram försäljningen per kassör

    Inger
  • Vi vet hur man tar ut rapporter och det är inte pdf-rapporten vi pratar om utan excel-rapporten, precis som jag skrev i frågan. Försäljning per kassör förs inte över till excel, den kolumnen är tom. Det räcker inte med pdf- rapporten eftersom vi behöver ändra artikelsorteringen.

    Hans Säll
  • Hej!

    Det verkar som att det är en bugg. Jag felanmäler den så att den rättas till, tyvärr kan jag inte ge er något datum då det blir åtgärdat pga av semestertider.

    Patrik Support
  • Detta funkar fortfarande inte och ställer till mycket problem för oss. Det är ju inte fråga om att vi vill ha en ny funktion utan en funktion som ni redan erbjuder och som uppenbarligen inte fungerar. Tacksam om ni kan åtgärda snarast.
    Det verkar också som att ert program ändrar den lagerstatus som vi lägger upp i Starweb, trots att Starweb ska vara master, eller har vi missuppfattat något? Nu får vi gå in varje kväll och ändra tillbaka till rätt lagerstatus för att inte våra produkter ska visas som slutsålda i webbutiken.

    Inger
  • Ärendet tas vidare till vår produktägare igen och hoppas på att få en högre prioritering.

    Isabelle Support
  • Vänligen notera att det fanns två frågor i föregående meddelande. Förutom att ni fortfarande inte (efter mer än fyra månader) åtgärdat felet i Excelexporten till kassarapporten har ni också en bugg i integreringen med Starweb som innebär att den lagerstatus som vi lagt på varje artikel ändras varje gång vi säljer något, d v s vi måste varje dag gå in och manuellt ändra tillbaka lagerstatus för alla artiklar som vi säljer varje dag. Som ni förstår är det mycket angeläget att ni åtgärdar detta så snart som möjligt.
    Vi vill inte "hoppas på" att någon hos er tar tag i detta och eventuellt gör någon slags prioritering, vi vill att det åtgärdas och vi vill veta när det åtgärdas.

    Inger
  • Vi noterade att det fanns två frågor i föregående meddelande. Gällande Excel-rapporten så är det överlämnat till vår produktägare, mer än så kan vi inte svara på just nu tyvärr.

    Gällande lagerstatus, så att vi förstår dig rätt, vill ni att programmet ska hantera två olika lagerstatus, ett för webbutiken och ett för kassan?

    Isabelle Support
  • Vad händer? Finns det någon tidplan för när ni åtgärdat excel-rapporten och buggen som gör så att Starwebs lagerstatus (som ju ska vara master) ändras av er så fort vi säljer något.

    Jag har tidigare också skrivit om ytterligare ett fel som innebär att det inte längre går att ta bort (avaktivera) en artikelgrupp som inte används. Har ni någon tidplan för när detta ska åtgärdas?

    Inger
  • Hej,
    Problemet med Excel-rapporten är något vi fortfarande jobbar på, däremot kommer problemet med artikelgrupperna vara åtgärdat till nästkommande version som släpps inom kort.

    Isabelle Support
  • Och problemet med att ert system skriver över den lagerstatus som vi anger i Starweb varje gång vi säljer en artikel?

    Hans Säll
  • Säljer från webbshopen eller kassan? Starweb och Smart Start hanterar tillsammans ett lagersaldo.

    Isabelle Support
  • Vad är det ni inte förstår? Jag har skrivit hur många gånger som helst att ert system skriver över den lagerstatus som vi anger i Starweb, trots att det är Starweb som ska vara master. Jag pratar inte om lagersaldo, självklart ska saldot minska om vi säljer något i butiken eller på webben. Vad jag pratar om är lagerstatus, d v s vilken information om lagret som våra kunder ska se. Om vi anger att lagerstatus ska vara "i lager, dölj antal" vill vi inte att ert system ändrar detta till "i lager, visa antal" eller "slutsåld".

    Hans Säll
  • Vi förstår! Vi ordnar detta till nästa version av Smart Start.

    Isabelle Support
  • Och när är det? Felet är ju ganska allvarligt och har funnits i minst ett halvår.

    Hans Säll
  • Troligtvis om ett par veckor.

    Isabelle Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt inlägg & namn blir synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy