Vilken täckfärg ska jag ha till vita trä möbler?

Har hillerstorp dalom & läckö loungegrupp. Är det täckfärg vit som man ska bättrings måla med?TÄCKFÄRG VIT 0,5L Artikelnummer 6977

Vad är skillnaden på täckfärg vit & VATTENBASERAD OLJA 0,5 L Artikelnummer 6900
Kan man skydda träet även med oljan om färgen är i bra skick?
Ulrika

Kommentarer

  • Hej,

    Ska du bättringsmåla din Dalom & Läckö grupp i täckmålad vit så ska du använda dig utav artikel 6977.

    Artikel 6900 som är en vattenbaserad olja är till våra laserade möbler såsom kanellaserat och grålaserat där oljan tränger sig igenom. Det gör det inte på våra täckmålade möbler.
    Tommy
  • Hei. Vi har kjøpt hvitmalt  Bullerø bord og stoler i juli 23, har nettopp tatt dem i bruk. En av stolene har fått en skade i malingen. Vi kan fixe det selv, men vi må vite hvilken maling vi skal kjøpe/bruke.

    Bjørg
    Bjorg Tørresdal
  • Hej Bjorg,

    Du kan använda dig utav våran täckfärg som vi använt i vår produktion.
    Här nedan kommer länken direkt till täckfärgen som du kan beställa direkt via vår hemsida.

    TÄCKFÄRG VIT 0,5L - Hillerstorp.se

    Tommy