Ska man ta in paviljongtaket under vintern?

Torsten Andersson

Kommentarer

  • Hej,

    Det ska man göra.

    Stommen klarar sig att stå ute även om du tar in väggar och tygtak, men det är viktigt att vara medveten om att den kan påverkas av extrema väderförhållanden.

    Många komponenter är tillverkade av aluminium, vilket gör stommen lätt men också känsligare för skador vid hårt väder.

    För att förlänga livslängden på stommen rekommenderar vi att du monterar ner den och förvarar den inomhus under vintern eller vid extrema väderförhållanden. På så sätt kan du undvika rost på tex beslag, och andra skador.
    Tommy