Problem med Parasoll Sidewinder

Hej, vi har problem med vårt hängparasoll Hillerstorp SideWinder XL Ø 350, inköpt 2021. Jag kan inte fälla ihop parasollet med veven. Jag kan veva en bit åt båda hållen, men sen tar det stopp. Verkar som att linan inuti har trasslat ihop sig. Vad kan vi göra, har ni några tips?
Marie Bergwall

Kommentarer

  • Hej,

    Om parasollet inte går att fälla ihop och veven fastnar efter några varv kan det bero på flera saker.

    Prova att veva i motsatt riktning några varv och sedan försök igen. Ibland kan detta hjälpa att lossa på linan och få den att fungera igen.

    Testa även att fälla ner parasollet samtidigt som du vevar, detta brukar lösa problemet om det fastnat.

    Tommy
  • Hej,
    Det funkade att fälla ner parasollet samtidigt som vi vevade. Stort tack för hjälpen!
    Marie Bergwall