Paviljong kreta

Jag har hittat paviljong kreta på Coop i sisjön... men jag kan inte finna någon information någonstans om denna produkt...
Kan man ha ” skelettet” uppe under vintern?
Det ser ut som små luft hål på sidorna... vad är de till för??
Mvh
Elizabeth
Elizabeth Nilsson

Kommentarer

  • Hej Elizabeth! Luxor, Kreta, Göteborg och Flora är samma produkt, men har olika namn beroende på vilken återförsäljare som säljer dem. Ramen är tillverkad av aluminium och kan stå ute på vintern, men tak och väggar ska vinterförvaras så de är skyddade. Hålen på sidorna är till för att vatten ska kunna rinna av.
    Tommy
  • Hur står tak och väggar emot vatten?
    Läste att det var skillnad på Lyxor och Kreta. Att Luxor har en beskyddande hinna" på insidan.
    Mvh
    Millan
    Millan Blomgren
  • Hej?
    Är det någon skillnad på tygkvalite mellan dom olika tälten som säljs under namn som Luxor, Kreta, Göteborg och Flora? ..tex millimeter vattenpelare?
    Går det att impregnera tygtaket om det skulle vara sämre ur regn-hänseende om kvalitet skulle skilja mellan dom olika tälten....vissa av tältnamnen är billigare än Luxor.
    /Anders

    Anders
  • Paviljongtaken är PU-behandlade vilket innebär att de har en viss vattenresistens även om de inte är helt vattentäta. Tyget till Luxor håller högst kvalité. Tyg vikten är då 220 gram motsvarande 180 gram för Kreta, Göteborg och Flora.
    Amanda
  • Hej!
    Vi köpte Kreta och paviljongtaket blåste sönder. Jag ser på era tidigare svar att paviljongtaket Hillestorp är 220 gram. De nya paviljongtaken är 300 gram, men om jag vill jag köpa ett nytt tak, Hillestorp, är det på 220 gram. Jag skulle vilja ha ett nytt tak på 300 gram. Hur kan jag köpa det.

    Bo
    Bo Sperling
  • God dag Bo,

    Dessvärre så säljer vi inte tak 300 gram separat.

    Önskar er en trevlig dag,
    Bertil
  • Tänk om, eller är det så att ni vill bli av med 220 gramstaken innan ni säljer 300 grams tak Bo

    Bo Sperling
  • God dag Bo,

    Vi får se om detta kommer att förändras framöver, dessvärre inget vi vet i nuläget.

    Önskar er en fin dag,
    Bertil
  • Hej

    Jag är intresserad av att bara köpa det lilla tygtaket till paviljong Kreta då det gått sönder. Finns det möjlighet till detta?
    Juha Pasma
  • God dag Juha,

    Dessvärre är detta inget vi har i vårt reservdelssortiment , man kan endast köpa hela taket.

    Önskar er en trevlig dag,
    Bertil
  • Hej passar paviljongtak gazebo canopy 300 ×400 till luxor paviljong 300 ×400
    Ann Johnsen
  • Hej passar paviljongtak gazebo canopy 300 ×400 till paviljong luxor 300 ×400
    Ann Johnsen
  • Hej , har precis beställt nytt tak till min paviljong 3x4 m, kan man behandla det med tex impregnering som man gör med båtkapell ?

    Per Olsson
  • Ja, det kan man göra, men om det gör något för hållbarheten kan vi dessvärre inte svara på.
    Adam
  • Jag ville köpa tak till paviljong kreta som jag har köpt i Coop
    Brousk
  • Vår paviljong Luxor är densamma som paviljong Kreta och tak till denna finns till försäljning på vår hemsida. Kika gärna in och se om du hittar det du söker.
    Adam