Nydala teakskiva/armstöd

Har nu ett helt nytt set med Nydala bord, stolar och solsäng med teakdetaljer och teakskiva. Hur rekommenderar ni att jag sköter om teaken? Rekommenderar ni att träet oljas regelbundet med start innan användning el ska man låta träet åldras först och sedan olja?  Vilken skötsel är bäst för att behålla gruppen i fint skick?
Bettan

Kommentarer

  • Det är helt beroende på vilket utseende ni önskar. Vill ni behålla den bruna färgen rekommenderar vi att ni oljar in teakdetaljerna i teakolja för utomhusbruk minst en gång per år. Önskar ni att teaken övergår i lite mer gråton bör ni inte olja in möbeln. För att förlänga livslängden på gruppen rekommenderar vi alltid att använda möbelskydd när möblerna ej används.
    Amanda