Min hammock knarrar

Hej,
För ungefär ett år sedan köpte jag en hammock av er, dalom tror jag. Den knakar förfärligt. Jag trodde först det handlade om att träetvar nytt men det slutar inte. Det låter verkligen som allt ska falla sönder varje gång någon sätter sig. Vad kan jag göra åt detta?
Alexandra Jonsson

Kommentarer

  • Hej,

    Där ganska vanligt att trämöbler knarrar. Hammockar är ofta utsatta för mer rörelse och belastning jämfört med andra typer av trämöbler, vilket kan bidra till att de knarrar mer.

    Hammockar är designade för att gunga fram och tillbaka, vilket innebär att de är i konstant rörelse när de används.

    Se över så att alla beslag såsom skruvar och bultar är ordentligt åtdragna annars kan det leda till knarrande ljud.
    Tommy