Kan man beställa reservdelar till möbler som man haft länge?

Hej, jag har en möbel ifrån er och undrar om det går att beställa reservdelar?
Stina Wilander

Kommentarer

  • Du hittar och kan köpa de reservdelar som finns i vårt sortiment på vår hemsida, du hittar dem här.
    Amanda
  • Hej
    Jag har köpt för 3 år sedan hillerstorp paviljong 3#4 meter, taket är bytt 1 gång pga det läcker in, det taket jag har nu läcker också in . Vad ska jag göra och kan jag hitta nytt tak som passar?
    Vi har ljusgrått tak.
    Mvh
    Helene
    Helene Bodin
  • Hej,

    Paviljongtaken står emot viss nederbörd, men är inte helt vattentät. Vi säljer paviljongen som ett solskydd.

    Har du en 3x4 paviljong i ljusgrått så ska du ha taket med artikelnummer:
    Tommy
  • Kan man köpa sittkorgen ägget separat?
    Britt
  • Kan man köpa endast sittkorgen ”Ägget” separat.
    Vår ställning till gungan är intakt medan korgen har gått sönder.
    Britt
  • Hej! Vi har 6 moduler av soffgruppen Valencia från er som är inköpta för några år sedan. Klämmorna som håller ihop modulerna har gått sönder och vi behöver nya. Har ni sådana som reservdel eller hur löser man detta?
    Michel
  • Hej,

    Det är inte är möjligt att beställa reservdelar för dessa specifika delar. Vi beklagar eventuella besvär detta kan medföra och förstår att det kan vara frustrerande när man behöver ersätta eller reparera viktiga komponenter.

    När det gäller klämmor/clipsar så finns det andra typer av varianter i varuhus samt på internet.
    En snabb sökning på internet: Clipsar konstrottingmöbler så finner man liknande klämmor som håller ihop utemöbel-moduler.

    Hoppas detta var till hjälp!

    Tommy
  • Hej.
    Vi har er paviljong, 3x3m, i trä med små spaljeer i varje hörn. Nu börjar takduken bli dålig och vi vill byta ut den. Har ni tak till en sådan paviljong? De paviljonger ni har verkar vara av metall och de kanske inte passar.
    Mvh Brian
    Brian Folkesson
  • Hej Brian,

    Vi har paviljongtak som passar till våra Luxor-paviljonger. (Kreta, Flora, Göteborg, Gazebo, Luxor)

    Sedan har vi Glimminge paviljongtak som är 3x3 meter.
    Artikelnumret till det paviljongtaket är: 2339902

    Tommy
  • Hej igen.
    För mig är det ändå inte klart om detta tak passar för den trämodell som ni tidigare hade.
    Är det så att detta passar?
    Kan man prova och skicka tillbaka om det inte passar?
    Mvh Brian
    Brian Folkesson
  • Hej,

    Det går att prova. Skickar med lite information hur en eventuell retur går till här nedan:

    Enligt Lagen om distansavtal och utanför affärslokaler (2005:59) har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. Önskar du under denna tid returnera varan för återköp skall du maila kundservice@hillerstorp.se för att erhålla ett så kallat RMA-nummer. Detta nummer skall märkas på emballaget. Produkterna ska returneras i originalförpackning.

    Returer skickas med valfri speditör som inkluderar utkörning till vår adress. Du som kund ansvarar för returfrakten och står själv för returkostnaden.

    Returadress

    Hillerstorps Trä AB
    Brogatan
    335 73 HILLERSTORP

    Observera att vid eventuell skada av retur kan ej full ersättning utlovas.

    Outlösta sändningar eller sändningar som returneras på grund av leveranshinder hos mottagaren omfattas ej av ångerrätten.

    Tommy
  • Varför går det inte att beställa en viss sid av armstöd
    Jan hermansson
  • Vi har tagit upp reservdelarna så att det sker i parvis. Detta är önskemål som funnits bland slutkonsumenter samt återförsäljare.
    Tommy