Hur rengör man taket på en paviljong?

Det har blivit mögel eller något missfärgat på paviljongen. Hur får man bort det?
Fredrika Carlström

Kommentarer

  • Hillerstorps paviljongtak ska tvättas och rengöras för hand
    med en svamp och milt rengöringsmedel. Skölj av rengöringsmedlet med vatten och
    låt taket torka.

    Anders Mårtensson
  • Paviljongtaken är PU-behandlade vilket innebär att de har en viss vattenresistens även om de inte är helt vattentäta. Taken kan utsättas hårt för väder och vind. Vi räknar med att taken ska hålla minst en säsong om det sitter uppe dygnet runt. Vi rekommenderar att paviljongtaket tas in då det inte används för att förlänga livslängden. Paviljongtak ska inte vara ute året runt, utan förvaras inomhus/i förråd på vintern.
    Tommy
  • Mitt tak är inte uppe på vintern utan nerpackat inomhus , eftersom det är en ganska dyr paviljong så tycker jag att taket borde hålla lite längre än så.
    Jörgen Wärja
  • Kan man köra paviljongtaket å sidorna på typ ylletvätt 30 grader i tvättmaskinen med milt tvättmedel?
    Anette
  • Hej Anette, vi rekommenderar ej att köra tygtaket i maskin, utan bör tvättas för hand med milt rengöringsmedel och en svamp.
    Amanda