Himmelsnäs stol

Jag undrar hur himmelsnässtolen med tygband är att hålla ren. Vad händer om det exempelvis kommer fågelbajs på den som inte kan tvättas bort direkt. Hur lång är livslängden på tygbanden om stolen står ute sommartid och förvaras inomhus vintertid? (Vid normala förhållanden) kommer de blekas fort? Jag förstår att det inte finns några exakta svar men vill inte köpa många stolar som inte ser ok ut efter ett par år och undrar därför lite vad jag kan förvänta mig.
Linn

Kommentarer

  • Hej,

    Du kan förvänta dig att en himmelsnässtol med olefinband, aluminiumstomme och teakdetaljer kommer att hålla sig i bra skick i flera år med rätt skötsel. Olefinband är motståndskraftiga mot väder och slitage. Olefin är UV-resistent, vilket innebär att det är bättre på att motstå blekning jämfört med många andra material. Dock kommer alla utomhusmaterial att blekas något över tid, särskilt om de är utsatta för direkt solljus.

    För att maximera stolarnas livslängd och hålla dem i bästa möjliga skick, rekommenderas att man förvarar stolarna inomhus under vintertid, använda överdrag eller förvara stolarna i skugga när de inte används under sommaren.

    Tommy