Förbättringsfärg

Har en stabil och bra uterumsmöbel ca 12 år gammal.Blivit avskavd på armstöd osv.Honungslasyr.Köpt från er en liten burk honungslasyr 25 ml  nr 972.Finns en liten pensel i burken.När jag stryker på den blir färgen betydligt mörkare än den ursprungliga.Står inget hur man gör men eftersom det är en pensel i så ska den väl användas.Vad gör jag?
MVH Irene W
Irene Weinfors

Kommentarer

  • Lasyren ska strykas på i tunna lager för att arbeta upp färgen. Viktigt att lasyren torkar mellan de olika omgångarna.
    Amanda
  • Ang färgen en gång till.Den är ju betydligt mörkare än den honungslaserade färg som möbeln har.Tar jag flera lager så blir den väl ännu mörkare.Fel produkt? eller ska den blandas ut?Den är ganska tjock.
    MVH Irene W
    Irene Weinfors
  • Det är korrekt lasyr till honungslaserade möbler. Lasyren är vattenbaserad och skulle kunna blandas ut med lite vatten, men det är inget som ska behövas. Färgen blir dessvärre mörkare om de lager som läggs på är för tjocka.
    Amanda