Finns det dynboxar för vinterförvaring ute?

Undrar pga Garbo gen plats för inne förvaring
Annelie

Kommentarer

  • Hej,

    Vi har dynlådor i konstrotting samt i furu och båda krävs att det ska vinterförvaras.
    Tommy
  • Alltså måste boxarna förvaras inne på vintern? Eller kan man ha dem ute på vintern med dynorna kvar i boxen?
    Annelie
  • Det är viktigt att skydda dynboxarna under vintern för att förlänga deras livslängd och för att undvika skador. Dynboxarna är inte helt vattentåliga, och om de utsätts för snö eller frost, särskilt på lackad furu, kan det leda till skador eller försämring av materialet.

    Det rekommenderas att antingen förvara dynboxarna inomhus under vintern eller ställa dem under tak och täcka dem med ett möbelskydd. Detta skyddar både boxen och dynorna från väderpåverkan och hjälper till att bevara deras kvalitet.
    Tommy