Färgkod

Hej!
Ska slipa o lasera om ett Hillerstorp furubord så undrar vad är det för färgkod (NCS) på kanellasyr som ni inte längre saluför.
Ska till färgaffär så får dom blanda ihop så nära originalet som möjligt.
Mvh Esa
Esa

Kommentarer

  • Hej Esa,

    Det finns ingen färgkod på lasyr. Stryker man lasyr på tex. en ljus furu bräda och en ljus ask bräda så är det olika nyanser pga. träets naturliga färg därav finns det inga färgkoder på lasyrer.
    Det finns ingen färgkod för våra laserade furu möbler eftersom färgen beror på den specifika laseringen som används och träets naturliga färg.

    För att få fram bättringsfärg så ber vi er kontakta er lokala färgleverantör med tex. en del av en möbel såsom ett armstöd för att få fram kulören.
    Tommy