Bättringsfärg Grå Lasyr

Hej! Vi har ett bord Shabby Chic i grålasyr som vi skulle vilja få tag i lasyr för att stryka på ett nytt lager färg, har ni sådan färg vi kan köpa? Ser bara Vitt, Svart och Honung i e

Mvh Fredrik Fagerlund
Fredrik Fagerlund

Kommentarer

  • Hej Fredrik,

    Vi har tyvärr inte grå bättringsfärgen i vårt sortiment

    Det kan vara lite svårt att underhålla din Shabby-Chic möbel efter att vi har målat den först i vitt och sedan applicerat ett lager grått med mellanslipning och putsning för att få fram den grå-vita nyansen.

    Tommy
  • Okej, går det möjligen att få färgkoden på den grå nyansen så man kan försöka bryta till en skvätt färg på en färgaffär då?
    Mvh Fredrik
    Fredrik Fagerlund
  • Det finns tyvärr ingen färgkod på den gråa lasyren vi använt oss i produktionen. Slutresultatet påverkar av nyansen det målas på.

    Hade vi målat på en ljus furubräda och en askbräda så hade det blivit helt olika nyanser pga. lasyren.
    Tommy
  • Okej, då får jag försöka lösa det ändå med något likvärdigt där det börjar bli runt med färg eller där färgen släppt/ blivit nednött.
    Tack för svaret iaf och ha en skön sommar.

    Mvh Fredrik
    Fredrik Fagerlund