Bättre att köpa en hel paviljong än lösa delar?

Hej! Jag skulle behöva byta ut både tygtaket och tygväggarna (inte myggnäten) till min paviljong Hillerstorp Luxor 300*300. Jag har en beige variant nu, men kan tänka mig en ljusgrå också. Blir det billigare för mig att köpa en helt ny paviljong än de lösa delarna? Jag såg att det fanns en paviljong till outletpris på drygt 6000 kr, vilket i så fall skulle kunna vara görbart för min del.

Med vänlig hälsning,
Anna Hedman

Kommentarer

  • Hej Anna,

    Vad roligt att du intresserad av vår paviljong Luxor!

    Jag ville bara dela med mig av några tankar angående din paviljongfråga.

    Att investera i en ny paviljong kan verkligen vara värt det på många sätt. För det första får du allt nytt, vilket innebär att du får njuta av en fräsch och oanvänd paviljong som förhoppningsvis kommer att vara i gott skick under lång tid framöver. Detta kan bidra till en förbättrad estetik och funktionalitet.

    En annan fördel med att köpa en ny paviljong är att du kanske har möjlighet att sälja din gamla paviljong. Även om den kanske inte längre passar dina behov eller smak, kan den vara värdefull för någon annan som letar efter en begagnad paviljong till ett förmånligt pris. Genom att sälja din gamla paviljong kan du också bidra till att minska miljöavtrycket genom att ge den en ny användning istället för att slänga den.

    Tommy