Alger på trämöbler

Jeg har en 1 år gammel hængesofa med hammock. Den har stået på overdækket terrasse hele vinteren. Den er desværre helt grøn af alger, og desværre er det ikke gået væk i vask med mild sæbe. Kan i hjælpe med et råd om behandling eller bytte den, hvis det er en fejl i materialet?
Dbh
Helle Nielsen-Elgaard

Kommentarer

  • Hej,

    Använd en mild tvållösning och vatten för att tvätta möbeln.
    Om alger fortfarande är närvarande kan du prova att använda en blandning av vatten och ättika för att skrubba ytan, men var försiktig så att du inte skadar målningen. Skölj sedan noggrant med rent vatten.

    Om alger fortfarande är synliga kan du prova att använda en algdödare eller en speciell rengöringsprodukt för alger. Se till att följa instruktionerna på produkten noga och testa på en liten, dold yta först för att säkerställa att den inte skadar målningen.

    Tommy