Måste jag betala den fasta avgiften trots att jag inte har några tunnor?

Hej,

Min fråga är varför skall fritidshus som saknar tunnor betala den fasta avgiften?

Vänligen,
Johan

Kommentarer

  • Hej,

    I den fasta avgiften (grundavgiften) ingår bland annat kostnader för Återvinningscentralen i Hamre samt administration, information och kundservice, det vill säga tjänster Du som kund har tillgång till oavsett huruvida du har tunnor eller inte.

    Hämtningskostnaderna (den rörliga avgiften) ska i sin tur täcka kostnaderna för bland annat insamling och behandling av hushållsavfallet samt för kärl och kompostpåsar.

    Hoppas det hjälper!

    Hedemora Energi