Varför ska jag alltid ställa ut mitt avfallskärl?

Hej,

Måste jag alltid ställa ut mitt kärl, ibland så är det inte fullt och kan vänta till nästa vecka...?

Tack på förhand!

/Anna

Anna

Kommentarer

  • Hej Anna,

    Tack för din fråga! Ibland är det svårt för oss att veta om du glömt ställa ut ditt kärl, om kärlet är felplacerat eller om du inte vill ha det tömt. För att vi ska få en så bra och effektiv avfallsinsamling som möjligt, ställ gärna fram ditt kärl till hämtningsdagen även om det inte är helt fullt. På så sätt minskar också risken för störande lukt, skadedjur och avfall som sitter fast i kärlet. Månadsavgiften är densamma oavsett om kärlet töms eller ej.

    Tack för din hjälp!
    Hedemora Energi