Mitt vatten har konstig smak och lukt, vad är fel?

Hej!

Mitt vatten har konstig smak och lukt, vad är fel?
Ola

Kommentarer

  • Hej Ola,

    Smaken på kranvatten kan variera beroende på olika omständigheter.

    Om vattenomsättningen i ledningarna är låg och vattnet blir stående i ledningen, till exempel i semestertider, kan detta påverka vattnets smak. Även den uppvärmning som sker när vattnet uppehåller sig i ledningarna inne i fastigheter, gör att vattnet smakar lite sämre.

    Men efter kort spolning ska vattnet förstås vare sig smaka dåligt eller lukta illa. Om du misstänker att något är fel med vattnet ska du genast kontakta Hedemora Energis kundtjänst.
    Hedemora Energi