Min faktura visar en lägenhetsavgift, men jag bor i villa. Varför ska jag betala den?

På min faktura såg jag att ni specificerar att jag ska betala en lägenhetsavgift. det kan ju inte stämma?
Ulla

Kommentarer

  • Hej Ulla!
    Lägenhetsavgift är en allmän avgift som trots sitt namn är en kostnad som varje fastighet betalar. En stor fastighet kan också betala flera lägenhetsavgifter, allt i syfte att skapa en rättvis fördelning utifrån hur vatten och avloppsledningar nyttjas.

    Uttrycket är vanligt i branschen och vi har därför valt att använda det även vi. Jag hoppas det var svar på din fråga!
    Kristina Kundvägledare