Vad beror lågt vattentryck på?

Igår genomfördes arbete på Emausområdet där jag bor. När vattnet slogs på igen är trycket i kallvattnet lågt. Vad kan det bero på?
Michael Williams

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga !

    Det finns olika orsaker till dåligt tryck. Det kan tex handla om att det efter ett ledningsarbete lossnar rost ,skräp i ledningarna som täpper till silar och filter.

    Äldre galvade kallvattenrör kan korka igen pga att det byggs upp avlagringar med tiden.

    Det du kan börja med att göra är :
    • Kontrollera om det är lika dåligt tryck i alla kranar i huset.
    • Kontrollera att silarna i vattenkranen inte är igensatta, om så är fallet, rengör silarna och ventilerna.
    • Kolla med dina grannar om dom har samma problem
    Om du inte kan åtgärda problemet själv är du välkommen att ringa kundtjänst på 0225-34900

    Önskar dig en fortsatt fin dag !

    Anna Kundvägledare