Jag har inte råd att betala min faktura

Jag har fått en jättehög elräkning som jag inte kan betala. Vad ska jag göra?
Pia

Kommentarer

  • Hej Pia
    Om du har svårt att betala en faktura är det bra att ta kontakt med vår kundtjänst. Tillsammans tittar vi då hur vi kan hjälpa dig att hantera räkningen på bästa sätt.

    I första hand erbjuder vi möjligheten att flytta fram fakturan med som mest två månader. För att få göra det krävs att det inte redan finns andra förfallna fakturor.

    Om du istället behöver hjälp med en avbetalningsplan över en längre tid får du hjälp via Svea Ekonomi som är vår leverantör av sådana lösningar. Då tillkommer en uppläggningsavgift och en avgift för varje utskickad faktura.

    Jag hoppas att detta var svar på din fråga, och du är varmt välkommen att ringa oss på 0225 34900 för mer hjälp.

    Hälsar Kristina, kundtjänst.
    Kristina Kundvägledare