Jag har inte fått Elstöd?

Hej!
Jag är privatperson men har inte fått något elstöd, hur går jag tillväga för att undersöka det?
Ola

Kommentarer

  • Hej Ola !

    Det är vi som elnätsägare som skickar information om förbrukade kilowattimmar till försäkringskassan som sedan betalar ut elstödet.

    Har du inte fått utbetalning kan du kontakta oss på telefon för att kontrollera vad vi har rapporterat till försäkringskassan. Om det stämmer men att du fortfarande inte har fått någon utbetalning, behöver du kontakta försäkringskassan.

    Här hittar du information gällande elstöd https://www.forsakringskassan.se/privatperson/utbetalning-av-elstod

    Önskar dig en fin dag!

    Camilla Kundvägledare