Jag har både villa & fritidshus i Hedemora, varför skall jag betala den fasta avgiften två gånger?

Hej,

Jag äger en villa och ett fritidshus i hedemora och får faktura på båda. Varför måste jag betala avgiften två gånger?

Tack på förhand.

/Gun

Gun

Kommentarer

  • Hej Gun,

    Avgiften har inget att göra med hur många fastigheter en fysisk eller juridisk person äger. Varje fastighet skall betala en fast avgift eftersom dessa skall täcka kostnader för bland annat Återvinningscentralen och kundservice eftersom det sannolikt uppkommer avfall på bägge fastigheterna. Hyr du ut din fastighet är det fortfarande du som fastighetsägare som måste säkerställa att avgiften blir betald.

    Hedemora Energi